Crisis maakt creatief. Dat zien we ook bij de leden van OVAL. In een speciale portretreeks laten we mooie voorbeelden zien van digitale vormen van dienstverlening, zowel individueel als ook op organisatieniveau.
Bij de een zit de vernieuwing in de manier waarop het werk wordt ingevuld, de ander ontwikkelt nieuwe diensten of levert een bijdrage aan maatschappelijk relevante activiteiten. In de komende twee weken weken brengen we in deze portretreeks drie professionals in beeld. Zij zijn de ‘verschilmakers’ en vertellen over hoe zij, juist nu op aangepaste wijze impact weten te realiseren. In het tweede interview sprak journalist en presentatrice Marijke Roskam met Rik Nijkamp van Smart Group.
Bedrijven hebben in deze Corona-crisis een Plan van Aandacht nodig. Dat betoogt Rik Nijkamp, algemeen directeur van de Smart Group. ‘Mensen houden niet van veranderen. Maar wel van aandacht. Ga goed en vaak in gesprek met je medewerkers, dan weet je pas met welk menselijk kapitaal je deze crisis overleeft.’ Volgens hem moeten bedrijven juist deze Corona-crisis benutten om eens goed te bespreken hoe het gaat en of er iets moet veranderen.
Bekijk hieronder het volledige interview met Rik Nijkamp
Prachtig vormgegeven door journalist en presentatrice Marijke Roskam.