Leden login

Vul hieronder uw wachtwoord en gebruikersnaam in.

Wachtwoord vergeten? Klik hier.

Heeft u nog geen account? Meld u dan nu aan via onze lid worden pagina.

De laatste jaren zijn meerdere campagnes gevoerd om de tekorten aan artsen in de sociale geneeskunde terug te dringen. Zo is eind 2016 ‘Bedrijfsarts worden. Het betere werk!’ van start gegaan. Ook het UWV zet zich sinds maart 2018 actief in voor de werving van verzekeringsartsen, o.a. via de campagne http://www.werkenbijuwvalsarts.nl/. Hoewel beide campagnes succesvol zijn, zijn er nog de tekorten in de markt nog steeds actueel. Daarom is het initiatief genomen voor een overkoepelende campagne met een bredere scope, gericht op het domein Arbeid & Gezondheid.

De campagne start eind februari en loopt tot en met 30 september 2020 en richt zicht op 1e/2e/3e jaars geneeskundestudenten. Deze doelgroep weet vaak niet dat geneeskunde ook op kan leiden tot interessant werk in bedrijfsgeneeskunde en verzekeringsgeneeskunde.

De doelen van de campagne zijn:
1. Bekendheid vergroten 'Arbeid & gezondheid wordt als domein inhoudelijk neergezet. De campagne laat zien wat de twee richtingen inhouden en waarom ze een goede keuze kunnen zijn voor de doelgroep.

2. Versterken van het imago De campagne geeft eerste aanzetten om het imago te versterken. Het laat zien dat het domein mogelijkheden biedt om een vak te beoefenen met grote maatschappelijke impact en met brede inzet van medische expertise. De campagne activeert studenten om zich hierin te verdiepen.

Dit doet zij door het maken van een serie podcasts met aios en artsen binnen het domein Arbeid en Gezondheid, een daaraan gekoppelde communicatieaanpak, een sterke visuele identiteit, een speciale website, aandacht via social media en deelname aan carrièrebeurzen. Binnen de nieuwe campagne wordt een koppeling gemaakt naar de bestaande campagnes en overige wervingsinitiatieven van samenwerkende partijen door actief te verwijzen via de website.

De campagne wordt financieel ondersteund door het ministerie van SZW. OVAL is lid van de werkgroep die de campagne begeleidt.

Bron: OVAL

29/01/2020

Wilt u meer informatie over dit artikel?

Neem dan contact met ons op.

Email Facebook Google LinkedIn Twitter