Het jaarverslag 2021 van de Geschillencommissie Arbodiensten en de Geschillencommissie OVAL is verschenen. Bij de Geschillencommissie OVAL zijn geheel 2021 geen klachten gemeld. Het aantal aangebrachte klachten bij de Geschillencommissie Arbodiensten bedroeg 21, wat gelet op de duizenden contacten die dagelijks vanuit arbodiensten met belanghebbenden plaatsvinden laag is.
Van deze 21 ingediende klachten zijn er 11 daadwerkelijk door de Geschillencommissie in behandeling genomen. De overige zijn voor een groot deel of terugverwezen omdat de interne klachtprocedure nog niet (volledig) was doorlopen of werden niet ontvankelijk verklaard omdat bijvoorbeeld de klacht betrekking had op het medisch inhoudelijk oordeel van de bedrijfsarts waarover de Geschillencommissie niet bevoegd is te oordelen.
Van de 11 in 2021 ingediende klachten die de Geschillencommissie Arbodiensten in behandeling heeft genomen, heeft een hoorzitting plaatsgevonden. Van deze klachten heeft de Geschillencommissie drie klachten gegrond, drie klachten gedeeltelijk gegrond en vijf klachten ongegrond verklaard.