Arnhem, 15 april 2020 – Adaptics biedt bedrijven meerdere oplossingen voor het optimaliseren van de vitaliteit van medewerkers tijdens de coronacrisis. Zo is de Corona Helpdesk gelanceerd, waar medewerkers telefonisch terechtkunnen met vragen en zorgen omtrent Corona. Daarnaast voert Adaptics het Preventief Medisch Onderzoek nu online uit en gaan vitaliteitscoaches via (beeld)bellen in gesprek met medewerkers.

Ontzorgen HR en bedrijfsartsen
De druk op de afdeling HR en bedrijfsartsen neemt toe. Om overbelasting te voorkomen heeft Adaptics de Corona Helpdesk geopend. Een telefonische helpdesk waar medewerkers met zorgen en vragen over Corona terechtkunnen. De gezondheidsprofessionals van de Corona Helpdesk bieden een luisterend oor en helpen de medewerker op weg richting een passende oplossing.

Online Preventief Medisch Onderzoek
De Gezondheidsbussen van Adaptics rijden gewoonlijk het hele land door voor het uitvoeren van Preventief Medisch Onderzoek bij bedrijven. In verband met de huidige coronamaatregelen, biedt Adaptics nu de mogelijkheid om het PMO online uit te voeren. Medewerkers vullen een inzetbaarheidsscan in over hun gezondheid, vitaliteit en inzetbaarheid. Direct na het invullen krijgt men inzicht in de persoonlijke resultaten met bijbehorende adviezen. Het systeem biedt ook de mogelijkheid om medewerkers relevante interventies aan te bieden.

Online Vitaliteitscoaching
Medewerkers moeten zich aanpassen aan thuiswerken of extra werkzaamheden. Dit heeft effect op hun vitaliteit. De vitaliteitscoaches van Adaptics helpen medewerkers met hun hulpvraag. Vitaliteitscoaching is volledig virtueel en digitaal ingericht. Dit betekent dat de face-to-face gesprekken worden vervangen door telefonische en/of online coaching. De medewerker kan hierdoor op een passend tijdstip het coachgesprek inplannen. Zo volgen zij vanuit thuis en/of (aangepaste) werklocatie een coachtraject.

Vitaal de coronacrisis door
Gezondheidsmanagementbureau Adaptics versterkt vitaal gedrag van organisaties en mensen duurzaam. Juist in deze tijd is dit van groot belang. Adaptics heeft haar dienstverlening uitgebreid en aangepast, om bedrijven ten tijde van Corona te kunnen helpen op het gebied van preventie. Naast de Corona Helpdesk, het online PMO en online Vitaliteitscoaching biedt Adaptics nog andere interessante oplossingen zodat bedrijven vitaal de coronacrisis door komen. Bekijk alle oplossingen op https://www.adaptics.nl/vitale-bedrijfscontinuiteit/.

Bron: Adaptics

16/04/2020