Getroffen medewerkers van s.Oliver krijgen hulp bij hun zoektocht naar nieuw werk. Het landelijke re-integratiebedrijf FourstaR en vacature zoekmachine Jobport bieden het personeel gratis hun diensten aan.

Gratis loopbaanbegeleiding
De gedupeerde medewerkers krijgen een dienstenpakket aangeboden na overleg van FourstaR en Jobport met de top van het getroffen bedrijf. Dit overleg vond afgelopen week plaats te Maastricht. Beide bedrijven vragen geen financiële vergoeding. Oud-medewerkers krijgen onder andere een individueel loopbaangesprek en een workshop rouwverwerking via FourstaR. Daarnaast een half jaar gratis toegang tot vacature zoekmachine Jobport. De zoekmachine die dagelijks alle vacatures in Nederland vindt en ontdubbelt is normaal alleen toegankelijk via professionals. FourstaR en Jobport vergroten hierdoor de arbeidskansen van de oud-medewerkers aanzienlijk. Beide bedrijven doen dit vanuit het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. FourstaR kiest al gedurende hun gehele bestaan, 15 jaar, elk jaar een doel of doelgroep hiervoor. Jobport is nog een jong bedrijf wat in deze gedachte graag aanhaakt.

Ontwikkelingen in de textielbranche
De ontwikkelingen in de retail zijn de afgelopen jaren moeizaam, dat blijkt o.a. door het grote aantal faillissementen in deze periode. Volgens Retailnews gingen er in 2015 maar liefst 534 retailers failliet. In 2014 waren dat er 645 (cijfers Centraal Bureau voor de Statistiek). Ondanks daling van het aantal faillissementen verwacht ING Economisch Bureau dat in 2016 nog steeds een aanzienlijk aantal retailers hun deuren zal moeten sluiten. Dat betekent dat ook dit jaar, na de golf van V&D gerelateerde ontslagen, mogelijk nog meer mensen hun baan gaan verliezen. Zowel FourstaR als ook s.Oliver zijn ervan overtuigd dat deze ontwikkeling in de textielbranche ook weer vele kansen biedt, zeker voor kwalitatief goede mensen. De verwachtingen voor het getroffen team van s.Oliver zijn in elk geval zeer positief.

s.Oliver
Het merk s.Oliver is naast de merken comma, Triangle en Liebeskind onderdeel van de Freier Group, een multibrand-concern met wereldwijd circa 7.400 medewerkers en 1,4 Miljard € omzet.

Klik hier voor een pdf van het persbericht.

Bron: FourstaR en Jobport

11/03/2016