Leden login

Vul hieronder uw wachtwoord en gebruikersnaam in.

Wachtwoord vergeten? Klik hier.

Heeft u nog geen account? Meld u dan nu aan via onze lid worden pagina.

Na een succesvolle organisatie van de Week van de Werkstress in 2018, heeft OVAL in 2019 opnieuw de coördinatie genomen over dit initiatief. Van maandag 11 tot en met vrijdag 15 november 2019 vond de Week van de Werkstress plaats die is ingevuld met een Week vol Werkplezier met iedere dag een ander thema. De focus is sinds 2018 verlegd van werkstress naar werkplezier, preventie en ontwikkeling. We delen hierbij graag de belangrijkste wapenfeiten en resultaten uit de campagne.

  • Honderden bedrijven in het hele land hebben deelgenomen aan de Week vol Werkplezier en activiteiten georganiseerd voor hun eigen medewerkers.
  • 35 organisaties hebben zich als partner aan de Week van de Werkstress verbonden. Zij leverden naast een financiële bijdrage allen ook inhoudelijke input voor de invulling van de campagne.
  • Een substantieel deel van de OVAL-leden is aangehaakt op de Week van de Werkstress, door middel van het organiseren van activiteiten voor (potentiele) klanten en/of voor de eigen medewerkers.
  • Er is een nieuwe huisstijl en een aparte campagnewebsite ontwikkeld waarop de Week vol Werkplezier is uitgewerkt, waar initiatieven werden gemeld en nieuws en tools waren terug te vinden. De website is 27.000 keer bezocht tijdens de campagneperiode.
  • Op 16 oktober 2019 vond een inspirerende campagnebijeenkomst plaats die is bezocht door 75 personen.
  • Tweewekelijks is een Nieuwsflits (totaal 8 edities aan 1382 personen) verspreid met updates en inspiratie.
  • In samenspraak met TNO is een speciale factsheet  naar buiten gebracht.
  • Persbericht ‘Plezier als remedie tegen werkstress’ uitgebracht.
  • Tientallen uitingen in de media, variërend van een interview bij Editie NL, bijdragen in Trouw, Volkskrant, Reformatorisch Dagblad, RTV Noord, BNR en vele andere artikelen in dagbladen, vakbladen, items op de radio en online.  
  • Gedurende de hele week was een camerateam op pad die het thema van de dag in beeld brachten met dagelijks meerdere filmpjes van activiteiten bij bedrijven.
  • Tijdens de campagneperiode meer dan 100.000 views op Twitter en 111.000 views op LinkedIn posts gerelateerd aan de Week van de Werkstress. 
  • Op 13 november 2019 vond het OVAL-event ‘Kom in beweging!’ plaats met een opening door Staatssecretaris Van Ark, een mooie line-up van sprekers en prikkelende breakoutsessies. Het event is bezocht door 170 personen.

Geconcludeerd mag worden dat de Week van de Werkstress tot veel aandacht voor de onderwerpen werkstress en werkplezier heeft geleid en dat er een brede, maatschappelijke beweging op gang is gebracht. 

Met deze campagne hebben we gezamenlijk het onderwerp op de kaart gezet en bijgedragen aan werkplezier. Maar het thema blijft urgent en relevant.

Noteer daarom de data voor de volgende Week van de Werkstress alvast in uw agenda: maandag 16 tot en met vrijdag 20 november 2020!

We danken iedereen die vanuit zijn of haar eigen organisatie heeft bijgedragen aan de Week van de Werkstress 2019 heel hartelijk. Samen maken we duurzame inzetbaarheid werkend!

21/11/2019

Wilt u meer informatie over dit artikel?

Neem dan contact met ons op.

Email Facebook Google LinkedIn Twitter