Leden login

Vul hieronder uw wachtwoord en gebruikersnaam in.

Wachtwoord vergeten? Klik hier.

Heeft u nog geen account? Meld u dan nu aan via onze lid worden pagina.

Van 15 tot met 19 november coördineerde OVAL voor de vierde maal de Week van de Werkstress. Wederom een campagneweek die vrijwel volledig digitaal is ingevuld. Het thema ‘Mentaal sterk’ kon op veel enthousiasme rekenen. Er was veel aandacht voor de verschillende elementen van mentale kracht en hoe deze te versterken.
Hierbij delen we graag de belangrijkste wapenfeiten en resultaten uit de campagne.

  • Het thema ‘Mentaal sterk’ bleek een voltreffer en werd breed gedeeld.
  • Op maandag 15 november was de aftrap door de staatssecretarissen Dennis Wiersma (SZW) en Paul Blokhuis (VWS) die ook in gesprek gingen met enkele werkgevers. Er waren ruim 150 live kijkers en het event is ook veelvuldig teruggekeken.
  • Het webinar Mentale Kracht met experts Kees Kraaijeveld en Colinda van Dijk werd goed gewaardeerd, is door 100 deelnemers live gevolgd en veel gedeeld en teruggekeken.
  • Ook in de media was weer veel aandacht voor de Week van de Werkstress. Op basis van het persbericht ‘Werkstress kost werkgevers 3,2 miljard. Individu en organisatie moeten werken aan mentale kracht’ en de factsheet over werkstress van TNO waren er 20 items op onder meer Nu.nl, Telegraaf, Metro Nieuws, NBR en vele regionale kranten en vakbladen.
  • 32.000 bezoeken aan de gloednieuwe website www.wvdws.nl
  • 522.000 weergaves op LinkedIn.
  • 22.000 weergaves op Twitter
  • Er is extra veel aandacht besteed aan het produceren van relevante content zoals uitwerking van het thema Mentaal sterk in drie subthema’s en veel bruikbare tools.
  • Gedurende het gehele jaar zijn 10 edities van de Nieuwsflits verspreid die waren gevuld met onderzoeken, inspiratie en updates.
  • Honderden bedrijven hebben activiteiten georganiseerd voor hun eigen medewerkers en/of voor anderen.
  • 60 organisaties ondertekenden het statement Mentale Kracht.
  • 28 organisaties hebben zich als partner aan de Week van de Werkstress verbonden. Daarnaast is een subsidie verkregen van Instituut Gak.
  • Een substantieel deel van de OVAL-leden is aangehaakt op de Week van de Werkstress, door middel van het organiseren van activiteiten voor (potentiele) klanten en/of voor de eigen medewerkers.

Geconcludeerd mag worden dat de Week van de Werkstress tot veel aandacht voor belangrijke onderwerpen als mentale kracht, werkstress en (mentale) vitaliteit heeft geleid. Om dit vast te houden en te verstevigen loopt de gelanceerde Community Mentale Kracht ook na de campagneweek door.

We danken iedereen die vanuit zijn of haar eigen organisatie heeft bijgedragen aan de Week van de Werkstress 2021 heel hartelijk. Samen hebben we iets neergezet waar we met trots op terugkijken en op voortbouwen.

24/11/2021

Wilt u meer informatie over dit artikel?

Neem dan contact met ons op.

Gerelateerd nieuwsmeer nieuws 

Email Facebook Google LinkedIn Twitter